Sider

onsdag 27. april 2011

Påsken, niser og maling :)

Hei og hå :)

Ei stund siden eg har hatt tid å  legge ut noe på bloggen min. Grunnen til det er påsken!! Da var vi i campingvogna våres. Gud kor deilig det var! Vi har vært ute hele uka! Brune og blide er vi blitt hele gjengen. Vi har vært mye ute med båten, satt litt garn og fisket litt... ikke så mye fangst, men fikk en stor sei i det nye garnet til Kim som han fikk i bursdagsgave av meg. Men kjekt er det nå likevel.
Ene dagen vi var ute for å fiske så vi en båt som gikk ned :( Skikkelig skummelt! jeg klarer jo ikke se det på film en gang så jeg fikk skikkelig dårlig følelse når jeg så det in action. Heldigvis fikk de ut siste mann på båten rett før den sank så ingen kom til skade!

Den mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt på lenge var på mandag. Da bestemte jeg og Kim oss for å reise ut før fuglene feis for å se om fiskelykken var større på morgenkvisten. Siden foreldrene mine hadde kommet inn på en snarvisitt så de etter ungene som enda sov når vi snek oss ut! Vi heiv oss i båten og satte kurs mot det åpne hav :) Klokken var litt over 7 om morgenen og vannet var blikkstille! Vi kjørte utover og solen holdt på å stige opp. Så plutselig ser vi masse finner som dukket opp i vannet! En haug med niser som holdt oss med selskap viste det seg å være!
Vi stoppet opp en plass for å hive ut fiskebruket men ble veldig lite fisking på oss for vi ble jo omringet av niser som var like nysgjerrige på oss som vi var på de. Så der satt vi, helt alene ute på fjorden, ingen lyder å høre, blikkstille vann, nydelig soloppgang og det eneste som brøt stillheten var lyden av en hel haug med niser som var oppe og pustet, du hørte de rett med båten, langt unna og hele morgenen var fullt av den nydelige lyden! Det var virkelig en magisk opplevelse som jeg kommer til å huske leeeeeeenge. Der og da fant jeg en indre ro som jeg håper jeg kan få oppleve igjen! Etter å ha sittet der ute ett par timer bestemte vi oss for å kjøre inn å hente ungene så de også skulle få oppleve det! Vi kjørte ett lite stykke hjemover, men fikk jo raskt selskap av 4-5 niser som skulle leke seg i bølgene av båten, akkurat som på film :) Så vi stoppet jo opp litt for å se litt på disse lekne nisene. De sirklet rundt båten, svømte under, var oppe og hoppet og bare hadde oppvisning for oss. To av de la seg helt oppe i vannflaten og seilte sidevei forbi båten mens de så opp. Det var ett veldig here's me looking at you looking at me øyeblikk! Men tilslutt klarte vi å løsrive oss fra disse nydelige vesnene for å hente ungene. De fikk se de de også, men ikke oppleve de så nær som vi gjorde for det hadde blitt litt mer liv på fjorden av andre båter som cruiset rundt.

Men nå er det tilbake til virkeligheten. Vi har kommet oss på jobb og barnehage igjen. Kim og jeg har vært nede i nyhuset å begynt å male utsiden av huset, strengt tatt ikke nødvendig før vi overtar, men kjekt å bare drive nede i huset å vite at dette er vårt :) Vi har valgt en grå farge som heter kontur som Jotun har. Så huset blir altså grått med hvite karmer. Fikk en følelse i dag når vi var nede i huset at dette er virkelig vårt :) Gleder oss masse til vi får flytte inn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D