Sider

onsdag 17. september 2014

Denne ukas bakedag!

Som nevnt tidligere så lager jeg opp lunsjmat til ungen en gang i uka så de skal slippe skiver/knekkebrød hver dag :) tror jeg har lagt ut denne oppskriften før men gode ting kan aldri deles for mye ;)

Bunnen har jeg funnet på nettet, jeg firedoblet oppskriften og brukte 8 dl lunkent vann, 8 dl sammalt hvete, 12 dl hvetemel, en pakke tørrgjær, 2 ts salt og 4 ss olje. 

Mens deigen hever så lager jeg fyllet i dag brukte jeg 4 pakker svinekjøttdeig (billig og sunt), to poser pizzafyll fra Toro (?) og ketchup :)

Deler deigen i to deler og ruller de ut til kvadranter, skal være ganske smal og lang husk de blir veldig tykke hvis deigen blir for bred :) lag også bunnen tynn men ikke så tynn den ikke kan rulles :) så smører jeg på ketchup på bunnen (mye bedre enn tomatpure!!!) har på halvparten av fyllet, strør over ost og ruller som kanel i svingene og deler opp i passe størrelser, trenger ikke være så store for de hever jo en del :) strør over ost på toppen av hver og steker (etter etterheving) på 220 grader i ca 20 minutt :) kjempe gode!!! Sier som smash, det skal godt gjøres og spise bare en ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D