Sider

torsdag 14. november 2013

Dagens kjøkkeninnsats!

I dag så skulle hele storfamilien komme på middag så da tenkte jeg å diske opp med noe kjempe lett, relativt sunt og veldig godt! Pleier å slå godt an både hos stor og liten. Det er en oppskrift som så vidt jeg vet komme fra min mor og jeg husker alltid at gleden var stor når det kom på bordet hjemme :) Den er veldig smaksrik, og i tillegg en billig middag som er grei å lage når lønningsposen minker ;) Merk at jeg har laget dobbel av vanlig siden vi ble så mange, så det blir ca halvparten av dette med den oppskriften jeg legger ved!


Spagetti med tomatsuppesaus! her er oppskrift:
Dette er så mye jeg normalt lager til vår familie på seks

2 pakker karbonadedeig
2 pakker tomatsuppe orginal
10 dl vann
1-2 løk
salt og pepper
eventuelt timian hvis du har det.

Hakk opp løken i småbiter, surr fort i panna med litt olje før du har i karbonadedeigen. Når kjøttet er gjennomstekt ha i suppeposene og vannet. La det koke til det får ønsket konsistens, jeg liker den tykk så pleier la den putre lenge. Smak til med salt, pepper og timian!
Jeg pleier å servere fullkornspagetti til, men er også veldig godt med potet til faktisk!

I mens jeg ventet på storinnrykket så laget jeg den vanlige sjokoladekaka som stedattera mi skal ha med seg på klassetur i morgen! pga at jeg hadde glemt å kjøpe strøssel så fikk jeg ikke dette på før glasuren hadde stivnet så ikke veldig fint pynta hehe, men regner med at en gjeng 15 åringer ikke bryr seg så mye om utseende som smaken!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D