Sider

torsdag 17. oktober 2013

Eggerøre i mikrobølgeovn!

I dag til lunsj så tenkte jeg at jeg måtte prøve noe "nytt" da jeg ikke bare vil leve på knekkebrød med go og mager leverpostei i mosa perioden, så da fant jeg en oppskrift på internett med eggerøre i mikro, som jeg gjorde litt sunnere og mer tilpasset minimagen :)

1tsSolsikkeolje
2stkEgg
2ssStyrkmelk
Krydder etter smak!


Jeg tar først en liten ts olje i en skål, blander så i to egg og to ss styrkmelk og rører godt, har i litt salt. Sette det i mikroen i 2,5 minutt og VOILA! fiks ferdig kjempe luftig eggerøre! Husk å "løft" eggerøren opp for å se at den er ferdig under, hiv den inni litt igjen hvis ikke helt ferdig :)

Jeg delte min eggerøre med minste prinsesse som elsker egg og så tok jeg min halvdel på ett knekkebrød med litt kaviar! kjempe god lunsj som metter veldig i en minimage og har masse protein! Det er ca 6 g protein i ett egg, pluss det er jo litt ekstra protein i styrkmelken og de andre matvarene, så jeg tror nok de inneholder ihvertfall de 10 grammene vi skal ha per måltid!

God lunsj!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D