Sider

søndag 24. august 2014

Tova tøfler med nålefilting!

Kom plutselig på lørdag kveld at skolejenta mi ikke hadde innesko til å ha på skolen/SFO så da måtte jeg ta strikkepinnene fatt! Fant en gratis oppskrift på sandnesgarn sine sider, de var riktig nok veldig fargerike og det er ikke jeg så gla i, men jeg fant noe restegarn av cortina som jeg brukte, så de ble mørke grå. Brukte pinne 5,5 men det gikk med litt mer garn enn det som sto i oppskriften, men dette var pga jeg brukte annet garn, så det gikk vel med litt over 150 g. Men det gikk kjempe fort så nå tror jeg rett og slett hele familien skal få nye tøfler til høsten :D
Men siden de ble mørke grå til ei lita 1. klassing så tenkte jeg at jeg skulle prøve få på noe "jentete" pynt og googla nålefilting, ALDRI prøvd dette før, men med god hjelp fra strikkegruppa på facebook og ei god arbeidskollega så fikk jeg tak i utstyr og en kjapp innførelse i hvordan dette skulle gjøres ;) Så da satte jeg i gang med godt mot og det var egentlig veldig kjekt! Tror nok ikke jeg kommer til å bli verdensmester i nålefilting, men kjekt å kunne til å pynte tovatinga mine med ;) Jeg brukte en pepperkakeform som mal og satte i gang med nåla! Oppskriften er her. Legger også med ett skrøytebilde av PT 118 kjolen som jeg laget til første skolestart! Er så stolt over å ha klart å strikke den! Så skikkelig mørkt på det, har aldri prøvd alle de forskjellige strikkemåtene! Den var veldig morsom å strikke, og satt igjen med en veldig stor mestringsfølelse, så den anbefales å strikke :D

Her er resultatet:


Her er skrøytebilde av PT kjolen 

1 kommentar:

  1. Kjempefine ble de! Og ikke minst PT-kjolen. :)
    Skjønner nå hvorfor jeg ikke får oppdatert innleggene dine i bloggen min, sist du lagte der var surlaks, men du har jo endret navn på bloggen! Men nå er den oppe og kjører igjen. Ha en fin kveld

    SvarSlett

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D