Sider

søndag 3. november 2013

Oppskrift vinhøne :)

Har fått mange henvendelser på om jeg kan legge ut oppskriften på vinhønene jeg strikker så nå har jeg endelig fått somlet meg til å gjøre det, så her er den  ;) Jeg strikker hele grunnoppskriften etter dette, men når det kommer til hanekam så strikker jeg den, med å lage 3 små trekanter. Legger opp en maske, og så øker jeg på hver pinne frem til jeg har 9 på to stykker og 12 på en. Så har jeg den største på toppen og de to etterpå. (vanskelig forklarte så bare spør :) ). Grunnen til at jeg gjør dette er pga jeg suger bigtime i hekling ;) Bena lager jeg også på en annen måte, jeg fletter med fire tråder slik som de gjorde i vikingetiden, tror jeg har lagt ut bilde og forklaring på et tidligere innlegg :) Ellers så bruker jeg jo helder ikke Sandnes garn sitt garn, jeg kjøper Cortina som de selger på OBS og sparkjøp, veldig greit garn og mye billigere enn Sandnes garn sitt! Ikke viktig hvilket garn du bruker egentlig, så lenge det er garn som er beregnet på toving ;)



Dette er ihvertfall kjempe lett å få til, alle klarer det helt sikker :) selv om det kanskje ser litt innviklet ut når du leser oppskriften så er den lett når du kommer i gang ;)



Ellers så blir jeg meget MEGET meget takknemlig hvis noen har lyst å gi meg oppskrifter på ting jeg kan tove, f.eks kurver, pynteting, brødkurv o.l så vær så snill og del deres oppskrifter :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D