Sider

mandag 10. august 2015

Blåbærsyltetøy!

I dag la cirkuset ut på bærtur, bokstavlig talt ;) vi gikk vel ut i 12 tiden og kom tilbake kl 16. Da med to innlagte matpauser, for både pølser på termos og kjeks er vel obligatorisk på slike turer! 



Vi fikk til slutt 4,6 kg blåbær ferdig renset! Takk til min flinke mann som gjorden den jobben etter jeg gikk lei rimelig raskt! 


Av denne herligheten laget jeg syltetøy, kjøpte 3 poser med jam, med konserveringsmiddel, og 2 kg sukker. 
Koket først opp bærene før jeg hadde i jam, lot dette koke i 2-3 min før jeg hadde i sukkeret og rørte til sukkeret var utrørt. Så var det bare å ha over i frysebeger! Siden vi er i vogna hadde jeg ikke glass til rådighet. 


Grunnet at vogna var tom for gass (typiske) ble det koka på bluss :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D