Sider

mandag 12. mai 2014

Matlagingsdag til 60 års lag :)

I anledning min mors 60 års dag så meldte jeg meg frivillig til å hjelpe til med matlaginga, så vi ble enige om at pizzasnurer, kaker og skoleboller måtte jo være greit :) Så vi brukte i går ca 7 timer på kjøkken for å få alt i stand, men det var kjempe kjekt! Syns det er så trivelig når jeg og mor står på kjøkkenet sammen, lager mat og løser verdenproblemer (lager sikker noen også ;) ). 



Her er altså resultatet.

Pizzasnurer lager jeg med bunnen fra denne oppskriften, vi laget 16 porsjoner av bunn (den jeg linker til er 2 porsjoner), så de blir ikke allverdens store, men vi laget nok litt i overkant mye også hehe :) Men regner med at de holder seg i frysen til en senere anledning!. Så stekte jeg 8 karbonadedeiger, hadde i pizzasaus og mais. Så kjevlet mor ut pizzadeigene i like store deler, det ble 8 deler hos oss, og de skal kjevles ut rektangulært. Så dekker jeg bunnen med ketchup, tar på et tynt lag med kjøttdeigblandingen og topper med ost, så rulles de sammen slik som kanel i svingene og deles opp i passe størrelser og settes på stekebrettet, så tar jeg litt revet ost på toppen også. Etterhever og steker på 200 grader i 15-20 minutter. Og de blir kjempe gode!!!! Server med litt salat og store og små blir kjempe glade ;)
Med den porsjonmengden vi brukte så ble det 72 pizzasnurer!





Sjokoladekaken laget jeg etter en oppskrift jeg har lagt ut her tidligere, den blir alltid spist opp og står som regel på ønskelisten når jeg skal lage kake så derfor holder jeg meg til den ;) Her er oppskrift på den :D pyntet med sjokoladestjerner av hvit sjokolade og ferdig lags sjokoladebokstaver.



Skolebollene laget jeg etter en oppskrift jeg fant på Tine sine nettsider. Jeg doblet oppskriften slik at jeg fikk 32 boller og da ble de kjempe store! Så de blir nok delt i to når de skal serveres :) Måtte prøvesmake de klokken 2330 i natt og må si jeg  ble fornøyd med resultatet ;) 



Så nå er det bare å vente på storinnrykk og håpe maten faller i smak hos alle :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen en kommentar hvis du har noe på hjertet :D